stycznia 15, 2014

Miał być haft a jest aplikacja, czyli jak szyłam pościel ze statkiem.

Chciałam aby kolejna pościel miała haft  - pierwsze próby jego wykonania podejmowałam i opisałam tutaj. Muszę jednak nad tym popracować, dlatego postanowiłam zrobić aplikację. Kilka prób na ścinkach materiału i odważyłam się wreszcie zrobić ją na gotowej rzeczy. Bałam się okrutnie, bo miałam świadomość, że jak gdzieś mi się "wymsknie" materiał, to po pościeli.....Ale udało się!:)

Jak pisałam wcześniej, pościel w założeniu miała być taka a'la marynarska. W głowie ciągle miałam statek....Zdecydowałam, że będzie na wzór żaglówki. Zabrałam się za rysownie wzoru, wycinanie i naszywanie. Do zrobienia aplikacji wykorzystałam materiały, z których szyłam poszwę - paseczki i kropki. Paski są żaglami, kropki łódką. Całość podkleiłam flizeliną i to zarówno pod biały materiał jak i pod elementy żaglówki. Takie usztywnienie zdecydowanie poprawia komfort szycia, zatem polecam. Ja miałam flizelinę dosyć cieńką i uważam, że gdyby miała wyższą gramaturę to efekt byłby jeszcze lepszy. No, ale nie narzekam bo i tak usztywniacz spełnił swoją rolę. Całość przeszyta zygzakiem nitką w kolorze granatowym.

Podekscytowana przyszywaniem aplikacji nie zwróciłam uwagi, że poszwa miała być uszyta w drugą stronę, tzn. kropki na górze a paski na dole:) Zorientowałam się dopiero wtedy, gdy przyszyłam aplikację. Trudno - już tak musi zostać:) Wygląda dobrze, chociaż przyznaję, że podczas przymiarek lepiej wyglądało, kiedy paski były na dole.

Dodatkowo pobawiłam się ściegami ozdobnymi - zrobiłam przeszycia wzdłuż wypustki czerwoną nitką. Szczerze mówiąc ściegi powstały po nieudanej próbie haftu - z braku pomysłu jak go zrobić estetycznie. Zaczęłam kombinować ściegami, aby jakoś ożywić pościel. Później dopiero przyszedł mi pomysł na aplikację, więc ściegi ozdobne musiały już zostać:) Komponują się razem z aplikacją ciekawie.

Jestem bardzo zadowolona z tej poszewki. Aplikację udało mi się naszyć poprawnie, równo, bez marszczeń i jakiś "baboli", które mogłyby zepsuć efekt i moje samopoczucie:) Jest dobrze, ja jestem bardzo zadowolona.

Naszycie żaglówki dodało mi skrzydeł. Tworzenie aplikacji to nadal wyzwanie, ale takie pozytywne. Wymaga precyzji, niezbyt szybkiego szycia (przynajmniej dla mnie), ale jest do zrobienia. W głowie już mam kolejne pomysły:) 

Karola z Thousand Reasons ostatnio pisała w komentarzu do jednego z moich postów (o tutaj) o flizelinie dwustronnie klejącej pomocnej w tworzeniu aplikacji. Ja wykorzystałam jednostronnie klejącą, bo tylko taką mam, ale może dla zwiększenia komfortu szycia powinnam rozglądnąć się właśnie za taką dwustronną? Czy ktoś z Was tworzy aplikacje i może podzielić się doświadczeniem, radą?




25 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. pościel jest piękna! ja pewnie bym już zrezygnowała z tych ściegów ozdobnych, bo niepotrzebnie odwracają uwagę od cudnej łódki :D

      Usuń
    2. :))))
      Magdiczka dziękuję:) Masz rację, ściegi po przyszyciu aplikacji są troszkę zbędne, ale najpierw powstały ściegi a później dopiero odważyłam się na aplikację, więc musiały już zostać:) Na żywo jednak nie kolidują jakoś bardzo z żaglówką, choć teraz też już bym ich też nie zrobiła.

      Usuń
    3. nie na żywo też bardzo nie kolidują :D

      Usuń
    4. Nic, a nic nie kolidują. Są bardzo efektowne.

      Usuń
  2. Mistrzostwo! Baaardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. łódeczka jest słodka :D
    bardzo mi się podoba pomysł na jej kształt i wykorzystane materiały, tworzy to perfekcyjną całość :)
    ps. zazdroszczę idealnie przyszytej czerwonej lamówki, WOW! ja tak nie potrafię ;(
    ps. jeszcze nie wypróbowałam tej flizeliny o której piszesz

    pozdrowionka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karola - miód na moje serce wylałaś:) Tyle komplementów! Lamówkę (wypustkę) wszywam wg instrukcji, którą opisałam kilka postów wcześniej. Spróbuj - może będzie dla Ciebie pomocna.

      Usuń
  4. Pościelą się zachwyciłam! Całokształtem ! Widać, że lubisz dokładność i bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pościel jest wprost zachwycająca. Mogłabyś założyć własną markę i rozpowszechnić z powodzeniem. Aplikacja tyleż prosta, co efektowna. Bardzo. Ja kiedyś szyłam podkładając po lewej stronie papier. Z fizeliną jest prościej. Ciekawi mnie ta dwustronna. Warto się za nią rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że mnie te paseczki na górze jakoś bardziej przekonują:-). Czyli wyszło świetnie. Aplikacja właściwie bardziej pasuje, niż haft.

      Usuń
    2. Errata - własna marka to chyba zbyt odważne na tym etapie mojego szycia:) Dziękuję jednak za uznanie, za pochwałę - to dla mnie znak, że to, co mam w głowie a potem tworzę może się podobać nie tylko mnie:) Dziękuję:)

      Usuń
  6. Piękna ta aplikacja, taka delikatna i swobodna - idealnie się komponuje :) Masz super wyczucie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło "słyszeć" takie miłe słowa od Ciebie Zaszewko:)

      Usuń
  7. Chociaż kocham hafty, tak tym razem widzę, że ich brak wcale nie wpłynął negatywnie na wygląd pościeli:) Wykończenia zrobione są bardzo ciekawie, a całość ma charakter, który jż przywodzi na myśl zapowiedź lata;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój projekt może się podobać:) Dziękuję:)

      Usuń
  8. piękna, uwielbiam żeglarskie motywy

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastycznie Ci to wyszło, jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń

Zaangażowałam się w 100% tworząc ten post. Teraz czas na Ciebie, bo przecież wspólnie tworzymy ten blog, choć ja nim administruję. Będzie mi niezwykle miło, jeżeli:

a) zostawisz komentarz pod wpisem - każde Twoje słowo to dla mnie cenna wskazówka i sygnał, że jesteś ze mną
b) polubisz mój profil na FB - dzięki temu będziemy w ciągłym kontakcie
c) możesz mnie śledzić na Instagram i Pinterest, gdzie oprócz szyciowych tematów pokazuję troszkę mego prywatnego życia, ale uprzedzam - nie robię tego zbyt często (brak odpowiedniej ilości czasu)

Jeżeli ten wpis uważasz za cenny, podziel się nim proszę ze znajomym, udostępnij na swoim profilu w mediach społecznościowych.

TOP