kwietnia 03, 2014

A miało być tak pięknie.....

Słoneczko już ładnie świeci, dni coraz cieplejsze i dłuższe...Zachciało mi się uszyć nowe pokrowce na poduszki na taras. Te, które mamy są w beżowym kolorze- ładne, ale już mi się opatrzyły i są takie "smutne". Chciałam mieć inne. Myślałam, że już szyć jakoś tam potrafię i zabrałam się za tworzenie. Najpierw skrupulatnie obejrzałam jak uszyty jest stary pokrowiec. Pomierzyłam, wyrysowałam, skroiłam i szyłam.


Wciąż jednak nie uszyłam:((( Coś mi nie wychodzi:(((( Ciągle nie pasuje, marszczy się, nie leży jak powinno. Totalna klapa.....Odłożyłam moje nieudane dzieło do szafy i dzisiaj postanowiłam pochylić się nad nim ponownie....ale nie wiem jak sobie z nim poradzić.....

Poduszka ma spód i wierzch w jednakowych rozmiarach. To, co komplikuje to boki, ten jakby margines. Na jednym końcu ma więcej i potem coraz mniej i mniej...Mierzyłam centymetr po centymetrze jak zmienia się rozmiar, wyrysowałam sobie wszystko wg tego, co udało mi się zmierzyć i nadal jest źle. Materiał nie leży ładnie na poduszce, nie opina jej, nie układa się. Jak ja mam to uszyć? 

Stary pokrowiec margines miał naokoło poduchy jednakowych wymiarów i wszystko leżało jak powinno. U mnie nie leży....Wina materiału? Moje dzieło to dosyć cienka bawełna a wzornik jest z grubej tkaniny obiciowej. Czy to jest powód? Myślałam już nawet, żeby "zebrać" troszkę materiału z wierzchu i spodu, aby lepiej się opinał, ale wtedy nie wiem czy włożę poduchę w taką konstrukcję, bo już teraz ciężko się wkłada.....No sama już nie wiem, co mam z tym zrobić, jak uszyć....Nie poddam się tak łatwo, bo chcę mieć nowe pokrowce:) Może podszyję materiał włókniną, nadam jej takiej objętości i sprężystości żeby lepiej się układała na poduszce, maskowała nierówności, itp? Myślicie, że to dobry pomysł?

W każdym razie czeka mnie prucie...jak ja tego nie lubię:)


11 komentarzy:

  1. Pomysł z włókniną jest dobry, możesz też podkleić flizeliną materiał, jeśli Twój jest za cienki. Możesz jedno i drugie. Mi to wygląda na za duże po prostu. Przyfastryguj może zakładkę przez górę, bok(przód) i tył, jeśli zacznie się lepiej układać, to za duże jest i już :-)
    Będzie pięknie, coś wymyślimy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. :)))) Za duże raczej nie jest,tylko materiał się ciągnie, faluje, marszczy i wszystko. Spróbuję podziałać tak, jak radzisz:) Z Wami na pewno mi się uda, wszak im więcej głów tym więcej pomysłów:))) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to i tak mistrzostwo świata, nawet w takiej wersji nie dałabym rady... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że w takiej wersji na pewno dałabyś radę:)

      Usuń
  4. Może faktycznie jakby materiał był bardziej podatny byłoby lepiej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda, bo jak wprowadziłam pierwsze poprawki tzn zastosowałam owatę to lepiej to zaczynć wyglądac

      Usuń
  5. nie mam pojęcia, ale wierzę w Twoją pomysłowość i bojowość! nie daj się bez walki :))))))
    buźka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mi się wydaje, że jakieś usztywnienie w środku to dobry pomysł, żeby się tak nie falowało. Jednakże... gdyby to były moje pokrowce, spróbowałabym zrobić je odrobinę mniejsze niż poduszka, wtedy powinny lepiej przylegać i opinać całą poduszkę bez marszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, chyba tak zrobię - ciut mniejszy niż poduszka:) Dziękuję:)

      Usuń
  7. Możesz zawsze kupić specjalnego wkładu do poduszek i wsypać do środka! Wtedy będzie wyglądać tak jak chciałaś :)

    OdpowiedzUsuń

Zaangażowałam się w 100% tworząc ten post. Teraz czas na Ciebie, bo przecież wspólnie tworzymy ten blog, choć ja nim administruję. Będzie mi niezwykle miło, jeżeli:

a) zostawisz komentarz pod wpisem - każde Twoje słowo to dla mnie cenna wskazówka i sygnał, że jesteś ze mną
b) polubisz mój profil na FB - dzięki temu będziemy w ciągłym kontakcie
c) możesz mnie śledzić na Instagram i Pinterest, gdzie oprócz szyciowych tematów pokazuję troszkę mego prywatnego życia, ale uprzedzam - nie robię tego zbyt często (brak odpowiedniej ilości czasu)

Jeżeli ten wpis uważasz za cenny, podziel się nim proszę ze znajomym, udostępnij na swoim profilu w mediach społecznościowych.

TOP