sierpnia 25, 2014

Stopka do ściegu owerlokowego - warto kupić czy można bez niej żyć (szyć)?

Podczas wypadu do Poznania kupiłam stopkę do ściegu owerlokowego (wspominałam o tym tutaj - klik). Wcześniej czytałam o jej wspaniałych właściwościach i zapragnęłam ją mieć. Nie szukałam jej na siłę, bo nie była to potrzeba "must be", ale kiedy zobaczyłam (zupełnie przypadkiem) ją na półce wśród innych krawieckich "przydasi" to postanowiłam kupić. Skusiła mnie też cena - niecałe 9 PLN.

Stopki do ściegu owerlokowego nie mam zbyt długo - troszkę ponad tydzień. Pierwsze szycie z jej użyciem za mną dlatego postanowiłam w tym wpisie pokazać Wam efekty szycia ze stopką oraz próbę oceny czy stopka do ściegu owerlokowego to akcesorium, które każda szyjąca osoba powinna posiadać czy może zbędny element, bo bez tej stopki można żyć (szyć).

Jak wiecie, posiadam maszynę Silvercrest z Lidla, która w wyposażeniu standardowym, stopki do ściegu owerlokowego nie posiada, mimo, że ścieg owerlokowy w maszynie jest. Ja z samego ściegu dosyć często korzystam, bo właśnie takim ściegiem wykańczam swoje prace. I nie zawsze jestem zadowolona. Dlaczego? Dlatego, że brzegi wykończone ściegiem owerlokowym, przy wykorzystaniu zwykłej stopki, nie zawsze są takie, jakie chciałabym aby były. Często materiał mi się zwijał, zawijał, rolował a obrzucenie brzegów jest takie jakby ściśnięte. Już nawet doszłam do tego, że ściegiem owerlokowym przeszywałam nadatki na szew nie przy samym brzegu, tylko troszkę dalej a po przeszyciu obcinałam brzegi...Taka kombinacja, ale dzięki temu mój poziom zadowolenia z wnętrza uszytku wzrastał.

Od jakiegoś czasu marzę o owerloku właśnie dlatego, że chciałabym mieć ładnie wykończone brzegi, mniej pracy przy szyciu. Marzę i nie wiem kiedy to marzenie spełnię:) Kiedy jakiś czas temu usłyszałam o stopce do ściegu owerlokowego to zaczęłam zastanawiać się czy może ta stopka będzie lekarstwem na moje potrzeby:) Poza tym zastanawiałam się czy oby na pewno uzyskam efekt, który chciałabym i czy nie będą to wydane na darmo pieniądze. Czy stopka do ściegu owerlokowego zastąpi owerloka....?

Owerloka nie zastąpi, bo gdyby tak miało być, to owerloki poszłyby w zapomnienie:) Jeżeli więc myślicie, że wystarczy kupić za 9-12 PLN stopkę i marzenia o owerloku można porzucić to rozwiewam Wasze nadzieje i swoje też:) Ale.....
  • stopka do ściegu owerlokowego sprawia, że ścieg owerlokowy wygląda lepiej niż ten wykonany zwykłą stopką,
  • obrzucając brzegi z użyciem stopki owerlokowej uzyskamy całkiem fajny efekt wizualny - materiał nie jest ciągnięty przez nitkę i nie zwija się, nie roluje,
  • stopka do ściegu owerlokowego dzięki swojej budowie sprawia, że ścieg owerlokowy jest "rozluźniony" a w efekcie bardziej przypomina ten z owerloka niż szyty na zwykłej stopce,
  • szerokość ściegu jest równa przy użyciu stopki do ściegu owerlokowego - uważam to za duży plus, bo przy zwykłej stopce bywało różnie,
  • używając stopki do ściegu owerlokowego można szyć idealnie przy brzegu, dzięki metalowemu "języczkowi", co przy zwykłej stopce takie proste to dla mnie nie było.

Poniżej przykład ściegów owerlokowych - 4 różnych-  z wykorzystaniem zwykłej stopki i tej dedykowanej. Różnicę widać gołym okiem...Ustawienia maszyny były jednakowe a jednak różnica jest zauważalna.




Czy zatem warto kupić stopkę do ściegu owerlokowego czy można bez niej żyć (szyć)?

Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że bez stopki do ściegu owerlokowego można żyć i szyć, bo owerloka jednak nie zastąpi. Jednak czy za 9-12 PLN warto odmawiać sobie przyjemności z bezproblemowego wykańczania brzegów tkanin jeżeli nie posiadamy owerloka? Na pewno nie:) Dlatego polecam i zachęcam do korzystania ze stopki do ściegu owerlokowego.










P.S. Już niedługo pokażę Wam, co udało mi się zobaczyć i upolować podczas mojej ostatniej wyprawy do stolicy Tatr:)






40 komentarzy:

  1. Tak, overlocka nie zastąpi, ja ją wykorzystuję do szycie dzianin i wykończeń brzegów i jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kiedy mam tą stopkę wreszcie brzegi wyglądają jak należy :) szew nie za daleko od brzegu, nie zwija się kiedy jest zbyt blisko krawędzi. Mi bardzo ułatwiła szycie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również ułatwia:) Nie wiem dlaczego tak długo się opierałam, hahaha.

      Usuń
  3. Pamiętasz, jak pokazywałam u siebie różnicę na dzianinie zygzaka ze zwykłą stopką i z owerlokową? :-) Mam dokładnie takie same spostrzeżenia, co Ty. Użyłam też raz tej stopki do równego poprowadzenia ściegu ozdobnego na wierzchu materiału - też fajnie działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie pamiętam...ale już sobie pamięć odświeżyłam:)Pomysł z używaniem jej do ściegów ozdobnych bardzo fajny. Na pewno wypróbuję. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Może mi też się kiedyś uda wyszukać coś takiego w jakiejś promocji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta cena nie była w promocji:)

      Usuń
    2. W Auchant często można akcesoria do Łucznika kupić. M.in. tę stopkę, ale także szpulki i igły. Ceny bajecznie niskie :-)
      Zresztą chyba w każdym hipermarkecie widziałam.

      Usuń
    3. U mnie nie ma w żadnym markecie takich rzeczy....dopiero w Poznaniu znalazłam.

      Usuń
  5. Taaaak, jak już pisałam to moja ulubiona stopka pomocnicza. Cieszę się, że sama dostrzegasz jej uroki ;) I jestem pewna, że będziesz z niej korzystała często.
    Aaaa a ile ja igieł na niej połamałam, jak zapomniałam przestawić ścieg na taki, żeby nie prowadził nitki w linii środkowej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za post! Chciałam tylko jeszcze dopytać gdzie w Poznaniu taką stopkę dostałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie powiem Ci jak się nazywa sklep, bo nie zwróciłam uwagi:( ale powiem Ci, gdzie jest:) W Galerii King Kross jest market spożywczy typu Tesco i tam na dziale AGD znalazłam krawieckie "przydasie".

      Usuń
  7. A ja się męczę ze zwykłą stopką..... Nie ma to tamto, zaraz kupuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna decyzja:) Kosz niewielki a przyjemność wielka:)

      Usuń
  8. Po Twoim poście już dawno mi się marzyła, ale dopiero teraz marzenie to zrealizowałam;)
    ... Tylko mam bardzo głupie pytanie- mogę poprosić o pokazanie- które sciegi to owerlokowe?
    Dotychczas używałam zygzaka i efekt od środka był... Brzydki.
    Ze stopka mam nadziee ze bedzie lepiej;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie odnośnie stopek do silvercrest ?
    jakie stopki kupić tzn...jakiej marki tak aby pasowały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam ostatnio stopki z Łucznika i pasują do Silvercresta :)

      Usuń
  10. Też mam taką stopkę, jednak po pewnym czasie coś się zepsuło i igła mi uderza w stopkę po czym się łamie, dzieje się tak za każdym razem gdy zmieniam igłę i na nowo ustawiam ścieg. Według instrukcji wszystko jest tak jak powinno. Czy masz może pomysł co może być przyczyną tej usterki?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też jestem ciekawa które ściegi są do owerloka ? Dopiero zaczynam swoją przygodę z maszyną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W maszynie domowej nie ma ściegów do owerloka a jedynie imitujące ścieg owerlokowy. Nie wiem jaką masz maszynę, więc trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Nie każda maszyna takie ściegi owerlokowe ma.

      Usuń
  12. Adela ja również mam silvercresta z lidla i kupiłam stopkę do ściegu ale kiedy ustawiam na ścieg overlockowy zamknięty (s1-h) igła trafia w stopkę i się łamie, podpowiedz proszę co robię nie tak :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka to stopka? Ja kupiłam w eti. Coś źle ustawiam bo tak jak osoby piszące wyżej, mam w mojej silverce problem. Ciągle lamie igły. Wiesz może co zmienić? Będę wdzięczna za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam do silverki stopkę Łucznika. Czy ta stopka eti jest uniwersalna czy może do Janome? Z tego co wiem, eti ma stopki dedykowane do konkretnych maszyn i uniwersalne.

      Usuń
    2. Ja też mam ten problem - maszyna Silvercrest, stopka owerlock pasuje,ścieg ustawiony dobrze, wszystko pięknie działa, ale jakichś 2 godzinach szycia igła wbiła się nie tyle w blachę stopki ile w ten mały pałączek/rurkę nad którą przechodziła i się złamała i koniec szycia owerlockiem - igłę wymieniłam, stopka raczej jest dobrze dokręcona mimo to dalej jest to samo

      Usuń
    3. Szczerze nie wiem....Zapytałam dziewczyny związane z moim profilem na FB. Zajrzyj, może ich rady rozwiążą problem a i ja się czegoś nauczę.
      https://www.facebook.com/309694355836036/photos/a.314544162017722.1073741828.309694355836036/617626365042832/?type=3&theater

      Usuń
  14. Mam pytanie odnośnie tej stopki. Czy ta z łucznika będzie dobra do maszyny z lidla? I błagam powiedzcie jakich igieł używacie bo łamie je na potęgę (dopiero się uczę szyć.)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kupiłam tą stopkę ale nie wiem czemu odpycha mi strasznie materiał na bok zaraz pod tą stopką :/ próbowałam różną długość ściegu, zmieniłam igłę, transporter działa ok - sprawdzałam bez igły jak bierze materiał. Zresztą zwykłą stopką idzie ładnie, zakładam tą z blaszką materiał idzie na bok...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie spotkałam się z takim efektem, więc nie potrafię poradzić skąd u Ciebie to odpychanie materiału.

      Usuń
  16. Kilka dni dopiero szyje tą stopką, a już igła złamana. Zauważyłam, że podczas szycia igła wyginała się na pręciku tym w środku stopki, w końcu w niego uderzyła i się złamała. Wiesz może dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki problem zgłaszali już inni. Jeżeli używasz ściegu owerlokowego to naprawdę nie wiem, dlaczego tak się dzieje :(

      Usuń
    2. Hej, ja właśnie też złamałam pierwszą igłe na tej stopce przy owerloku :) Pierwsze koty za płoty :D

      Usuń
    3. U mnie to samo ale poza igłą pękła również sama stopka (odpadł taki mały element po tym jak uderzyła w niego igła). Nie wiem czy skuszę się ponownie na zakup takiej stopki, chociaż bez niej ścieg owerlokowy w moim wykonaniu wygląda bardzo kiepsko.

      Usuń
  17. Witam..Właśnie zakupilam maszynę HUSQVARNA ,mam zamiar też zacząc szyć i podoba mi się Twoj blog i się teraz zastanawiam nad tą stopką owerlok..jaką powinnam dokupić do tej maszyny bo tam niby jest ten ścieg ale stopka stala tylko...

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam a na jakich ustawieniach w maszycie szyjez ściegiem overlokowym? Mam maszynę od wczoraj i tak dopiero uczę się, staram się ją rozpracować co nie jest takie łatwe :) Wcześniej nie bardzo miałam z maszyną do czynienia. Ścieg owerlokowy najbardziej mi się podoba chyba na S1 F, szyjesz na stopniu napręzenia nici na auto? Szerokośc nici jaka? Też mam maszynę silvercrest :) Dziękuję za podpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń

Zaangażowałam się w 100% tworząc ten post. Teraz czas na Ciebie, bo przecież wspólnie tworzymy ten blog, choć ja nim administruję. Będzie mi niezwykle miło, jeżeli:

a) zostawisz komentarz pod wpisem - każde Twoje słowo to dla mnie cenna wskazówka i sygnał, że jesteś ze mną
b) polubisz mój profil na FB - dzięki temu będziemy w ciągłym kontakcie
c) możesz mnie śledzić na Instagram i Pinterest, gdzie oprócz szyciowych tematów pokazuję troszkę mego prywatnego życia, ale uprzedzam - nie robię tego zbyt często (brak odpowiedniej ilości czasu)

Jeżeli ten wpis uważasz za cenny, podziel się nim proszę ze znajomym, udostępnij na swoim profilu w mediach społecznościowych.

TOP