grudnia 04, 2014

Zwyczajne, ale praktyczne

Zaczynając szyć skupiałam się na rzeczach praktycznych. Koszyczek na pieczywo, woreczek na kapcie, pościel, torebka, itp. Ubrania wydawały mi się do szycia maksymalnie trudne i kompletnie nie do zrealizowania przeze mnie. A jednak.....


Pierwsze spodnie, pierwsza sukienka i poszło. Tak się zafiksowałam na zdobywaniu praktyki w szyciu ubrań, że gdzieś w kąt porzuciłam szycie przydasi, które szyć tak bardzo lubię. Zresztą ile można szyć kolejnych woreczków, kolejnych poduszek i innych drobiazgów dla siebie i swoich najbliższych:)

Ewa, która była członkiem Komisji Konkursowej (o konkursie pisałam tutaj) zażyczyła sobie, aby niespodziankę dla niej przeznaczyć na rzecz grupy Pomagacze. Jej życzenie, moje działanie. Przyznaję się, że szyciowo jeszcze nigdy nie pomagałam, więc tremę miałam:) Nadal mam, bo to, co stworzyłam dopiero dzisiaj poleci do osoby, która odważyła się zalicytować Adelkowy uszytek. Jakkolwiek by nie było, cieszę się, bo mały człowiek - Olek- otrzyma kolejną cegiełkę, która pomoże odzyskać w pełni zdrowie. 

Mój uszytek to nie jest nic wielkiego. Zwyczajny woreczek. Praktyczny niezwykle. Taki woreczek-torba. Do szkoły, do przedszkola, na klamerki do prania, suszone grzybki, itp. Ma wszyte uszy, aby łatwiej było użytkować. Dzięki nim można powiesić go na wieszaczku. Jak na woreczek przystało ma również sznureczek do ściągania i zawiązywania. Sznureczek jest w tunelu a na jego końcach dla ozdoby założyłam hamulce. Jeżeli nie ma się ochoty na ściąganie, można szureczki pozostawić luźne i wtedy pełnią rolę typowo ozdobną. 

Woreczek wewnątrz ma wszytą podszewkę bawełnianą, dzięki czemu nie widać szwów, wykończeń, itp. Ja bardzo lubię takie wykończone wnętrza:) Na przodzie naszyłam aplikację w kształcie serca a cały woreczek bogaty jest w zdobienia szwem ozdobnym. Uwielbiam wykorzystywać szwy inne niż prosty do wykończeń rzeczy, które szyję. Żałuję, że moja maszyna jest dosyć uboga w takie propozycje, ale cieszę się, że w ogóle jakieś posiada. Mam nadzieję, że woreczek będzie służył nowej właścicielce a pieniążki uzyskane z jego sprzedaży małemu Olkowi.


Jeżeli też macie ochotę pomóc zachęcam do odwiedzin grupy Pomagacze na FB - o tutaj (klik)





Jak to u mnie bywa, kiedy coś szyję to od razu mam wokół siebie moich dwóch pomocników (dzieci), które mają różne marzenia. Tak z rozpędu zrealizowałam jedno z nich - woreczek na strój do WF z sową. Prosty worek z podszewką wewnątrz oraz aplikacją sowy na przodzie. Aplikacja z weluru obszyta zwykłym zygzakiem. Taka ekspresowa wariacja.










7 komentarzy:

  1. Piękne rzeczy stworzyły jak zwykle Twoje zdolne ręce i Twoja mądra głowa oczywiście,bo bez głowy pełnej pomysłów ręce nie na wiele by się przydały : ). Chyba Cię wywołałam dzisiaj telepatycznie,bo tak sobie pomyślałam: Ciekawe co tam słychać u Adeli ? A tu tadam...I już wszystko wiem : ). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, dziękuję:) Masz rację - chyba przywołałaś mnie telepatycznie:) Siedziałam i nagle myśl - powinnam coś napisać na blogu, bo ostatnio zaniedbałam....Dziękuję kochana, bo dzięki Twojej telepatii na nowo się ogarnęłam w temacie:) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo fajne szyjątka :) Woreczek na pewno się spodoba.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Serce bije mocno, bo stres mam duży. Pierwszy raz coś uszyte przeze mnie dotrze do kogoś z zewnątrz.

      Usuń
  3. Z jakiej tkaniny najlepiej uszyć woreczek? Poszukuję konkretną nazwę, bo gubię się trochę w sklepach internetowych ;)

    OdpowiedzUsuń

Zaangażowałam się w 100% tworząc ten post. Teraz czas na Ciebie, bo przecież wspólnie tworzymy ten blog, choć ja nim administruję. Będzie mi niezwykle miło, jeżeli:

a) zostawisz komentarz pod wpisem - każde Twoje słowo to dla mnie cenna wskazówka i sygnał, że jesteś ze mną
b) polubisz mój profil na FB - dzięki temu będziemy w ciągłym kontakcie
c) możesz mnie śledzić na Instagram i Pinterest, gdzie oprócz szyciowych tematów pokazuję troszkę mego prywatnego życia, ale uprzedzam - nie robię tego zbyt często (brak odpowiedniej ilości czasu)

Jeżeli ten wpis uważasz za cenny, podziel się nim proszę ze znajomym, udostępnij na swoim profilu w mediach społecznościowych.

TOP